Home › Forums › SPECIALS ARCHIEF RENÉ › ALL SHOOK UP/LOVE ME TENDER 2009/2010
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 7 maanden geleden door
Marijke.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2020 om 22:40 #3939
Marijke
SleutelbeheerderFACTS Love Me Tender – All Shook Up
The story is all new.
The hits are all Elvis!
Joop van den Ende Theaterproducties presenteert de rock ‘n’ roll musical Love Me Tender. Een nieuwe Nederlandsemusical met de 25 grootste hitsongs van rocklegende Elvis Presley, zoals de megahits ‘Jailhouse Rock’, ‘Can’t Help Falling In Love’, ‘All Shook Up’ en ‘Burning Love’. Love Me Tender vertelt het verhaal van de macho Chad (René van Kooten) die met motorpech strandt in een klein plattelandsdorpje. Net uit de gevangenis en gewapend met een gitaar, een leren jack en een scherp oog voor vrouwen, wordt het anders zo slaperige plaatsje door hem binnen 24 uur compleet op z’n kop gezet. Ook het leven van Natalie (Brigitte Heitzer), die als reparateur werkt aan het herstel van de motor van Chad, krijgt van de ene op de andere dag een totaal andere wending.De jonge vrouw droomt er al tijden van de wijde wereld in te trekken en ziet in de sexy Chad de ideale reisgezel. Zij probeert hem op eigenzinnige wijze hiervan te
overtuigen. Deze swingende jukeboxmusical zit vol liefde, avontuur en humor.In het theaterseizoen 2009/2010, 75 jaar na de geboorte van Elvis Presley, beleeft deze ultieme feelgood-musical haar Europese première. Love Me Tender is vanaf november 2009 te zien in de theaters door heel Nederland. Een vrolijke rock ‘n’ roll musical met de 25 grootste hitsongs van legende Elvis Presley
CAST:
Chad – René van Kooten
Natalie/Ed – Brigitte Heitzer
Dennis – Joey Schalker
Jim Haller, Natalie’s vader – Fred Butter
Dean Hyde – Tommie Christiaan
Lorraine – Cinthia de Neef
Sandra – Daniëlle Veneman
Matilda, burgemeester – Gemma van Eck
Sheriff – Harry Slinger (en Alternate Jim Haller)
Sylvia – Erica Yong (t/m 13-06-2010 ivm blessure)
Sylvia – Joanne Telesford (na 17-06-2010)ENSEMBLE:
Jasper Kerkhof – Ensemble/1e Us Chad
Manon Novak – Ensemble/1e Us Natalie
Rosalie de Jong – Ensemble/1e Us Matilda/2e Us Natalie
Dieter Spileers – Ensemble/1e Us Dennis
Stephan Holwerda – Ensemble/1e Us Dean Hyde
Peter Stoelhorst – Ensemble/Swing/1e Us Sheriff
Roeselien Wekker – Ensemble/1e Us Sylvia
Chanine Khodabaks – Ensemble/1e Us Lorraine
Barbara Hol – Dance Captain/Swing/1e Us Sandra
Eva Scheffers – Ensemble/Swing
Pieter de Groot – Ensemble
Saar Bressers – Ensemble
Serge Monpellier – Ensemble/SwingCREATIVES
Script – Joe DiPietro
Muziek – Elvis Presley
Regie – Carline Brouwer
Choreografie – Anthony van Laast
Muzikale leiding en arrangementen – Jeroen Sleyfer
Lichtontwerp – Andrew Voller
Kostuumontwerp – Cocky van Huijkelom
Geluidsontwerp – Jeroen ten Brinke
Ontwerp pruiken en make up – Sjoerd Didden
Casting – Sieta Keizer / Fons van Kraaij
Technische supervisie – Henk van Gilpen
Associate producer – Margreet Wieringa
Executive producer – Willem Metz
Producenten – Joop van den Ende, Erwin van Lambaart3 augustus 2020 om 22:42 #3940Marijke
SleutelbeheerderPERSPRESENTATIE ALL SHOOK UP/LOVE ME TENDER 07-10-2009
De perspresentatie van All Shook Up – Love Me Tender werd gehouden in de Brasa Dance Studios in Amsterdam op 7 oktober 2009. Erwin van Lambaart, algemeen directeur van Joop van den Ende Theaterproducties, vertelde in zijn intro dat deze swingmusical 75 jaar na de geboorte van Elvis Presley haar Europese première zal krijgen op 22 november in Theater Chassé in Breda. Daarna zal een toer langs de Nederlandse theaters volgen.
In All Shook up/Love me tender zijn 25 hits van Elvis Presley te horen in een vertaling van Jan Rot. Enkele voorbeelden zijn Kleine Keeshond (Hound Dog) en Boevenschoen (Blue Suede Shoes).
De perspresentatiefoto van René, die – nog steeds – te zien is op de Wikipedia-pagina “René van Kooten”. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_van_Kooten
De foto is gemaakt door Saskia v.d. Ende.Na de intro van Erwin van Lambaart keken we gezamenlijk naar een vermakelijk filmpje waarin de diverse castleden elkaar aanspraken, zogenaamd via Facetime.
Erwin introduceerde per persoon de castleden, het ensemble en enkele creatives en daarna werd de aanwezige pers in de dansstudio getrakteerd op enkele swingende nummers uit de musical, vertaald als ‘Komopiederene’ en ‘Laatmaarkomen’. Onder het genot van zang en dans was een waar spektakel te zien, inclusief de indrukwekkende motor van Chad.
Na dit spektakel was het tijd voor de fotoshoots en werd de perspresentatietaart binnengebracht en aangesneden. Zowel de castleden als de aanwezige pers mochten na het aansnijden – waarvan de nodige foto’s gemaakt werden – hiervan meesmullen.Het was een fijne uitgebreide perspresentatie en het enthousiasme droop van alle medewerkers (voor en achter de schermen) af. Ze kunnen niet wachten op de eerste Try Outs én de première.
Meer foto’s van de perspresentatie: zie foto-album LMT
Onderstaand video’s van de perspresentatie:LMT Perspresentatie filmpje
LMT Perspresentatie cast
LMT Perspresentatie Komopiederene
LMT Perspresentatie Laatmaarkomen
3 augustus 2020 om 22:48 #3941Marijke
SleutelbeheerderLMT TOI-UITREIKING
We mochten er met 25 forummers bij zijn dankzij Stage Entertainment (waarvoor dank!) Zij hadden René gesponsord i.v.m. de Alpe d’HuZes en Stage sponsorde als dank hiervoor 25 (!) entreetickets. Voor de vrijkaarten werd een wedstrijd uitgeschreven via de website en de kaarten werden verdeeld onder de winnaars. Ik mocht de blije winnaars bellen, mailen en/of sms-sen en madat iedereen wilde bijdragen aan een leuke/toepasselijke toi waren we allemaal klaar voor de première én de afterparty.De Toi werd een LOVE ME (TEDDY)BEER-TENDER. Hoe toepasselijk was dat?!Aangekomen bij het Chassé was het tijd om deze Toi(s) af te leveren. De enorme bos bloemen in een vaas moesten nog naar de kleedkamer van René en de toi (van 5 kg.!) moesten we vooraf ook proberen af te geven aan hem. Op zo’n dag is het altijd een verrassing of er (nog) tijd voor is.
Aangekomen bij de AU stond ineens René al voor onze neus in z’n oranje badjas. We zagen al aan die ondeugende snuit en de flonkering in z’n pretogen dat hij er écht zin in had vandaag en in topconditie was. Hij was dolblij met de enorme bos bloemen (“Je mocht die eigenlijk nog niet zien, die moesten in je kleedkamer staan als verrassing”)…
Het uitpakken van de Toi was ook hilarisch. René vond het zó leuk en tot onze verbazing had hij nog nooit een Beertender gekregen of gezien. ’s Avonds zou de hele groep blijven overnachten na het feest, dus na een korte uitleg hoe zo’n tap werkt vertrouwden we er op dat het helemaal goed (en leeg) zou komen.
Na de nodige knuffels vertrok René in z’n badjas met z’n armen vol naar de kleedkamer, het was een komische gezicht (die Gaston-armen kunnen wel wat hebben). De rozen waren nog een btje lastig kado, want na de première werd alles afgebroken in Breda en ging de cast naar een hotel, dus hij kon ze niet in z’n kleedkamer laten staan.
Wat zal z’n auto lekker geroken hebben…3 augustus 2020 om 22:52 #3942Marijke
SleutelbeheerderALL SHOOK UP/LOVE ME TENDER Première 22-11-2009
Op 22 nov. 2009 beleefde All Shook Up-Love Me Tender in het Chassé Theater in Breda zijn Europese première. Bij het Chassé aangekomen hebben we – na aflevering van de toi(s) – met elkaar langs de rode loper gestaan die zowel binnen als buiten was. We mochten de kaarten helaas pas om half 4 ophalen en dat liep nog uit, dus dat was erg lastig want dat werd flink haasten omdat we dus ook niet eerder naar de toilet konden (zonder kaart kon je niet naar binnen). In de zaal kreeg iedereen een goede plaats toebedeeld. De voorstelling begon – gelukkig voor ons – wat later, dus iedereen zat op zijn stoel toen de show begon.
De show ging van start en het openingsnummer bruiste direct al van de energie. René speelde de sterren van de hemel, je kon aan alles merken dat hij enorm zin had in de voorstelling en in topvorm was en Brigitte speelde ook zo heerlijk. De Try Outs hebben ook z’n vruchten afgeworpen want iedereen zat heel goed in zijn rol en alles liep lekker.
De enthousiaste zaal reageerde erg leuk op alles. De grappen kwamen goed aan en Brigitte wond iedereen om haar vinger met haar goede timing en mooie zang. Ed werd ook hilarisch ontvangen. Ook de andere rollen werden erg gewaardeerd en er werd veel gelachen en tussendoor geapplaudisseerd. René maakte een goede indruk op iedereen en naast ons zaten een paar dames die elke keer plat lagen als er weer een grap gescoord werd. De zaal lag ook weer gestrekt om de bus met de Flintstone-voetjes er onder vandaan. Wie verzint nou zoiets?!
Voor je het weet komt de ‘zwembadscène” eraan en zagen we vanaf onze stoel René de coulissen in springen onder het geluid van de grote plons. Nu was het afwachten op wat er ging komen en de zaal reageerde behoorlijk op Chad in z’n onderbroek. Fluiten, joelen, klappen… Heerlijk.
Het daaraan voorafgaande stukje is ook zo leuk, als Chad tegen Ed zegt dat ze lekker met kleding tegen elkaars edele delen kunnen gaan meppen enzo. De mimiek van Brigitte is dan zo hilarisch (ze is sowieso kampioen mimiek) en als ze dan ook nog eens haar arm om Chad heen slaat en nog eens flink in z’n borsten gaat staan knijpen met die blik in haar ogen… hilarisch. Ook het gedeelte dat Chad wat kinky vind mag ik graag bekijken. Het samenspel tussen die 2 lijkt hen op het lijf geschreven.
De zaal was erg onder de indruk, o.a. van Erica. Bij haar mooie lied op het “wipkonijn” waar ook nog leuke kwinkslagen in zitten. Voor iemand die voor het eerst in een musical staat heb ik dan de vraag “Waar was je al die tijd?!” ’t is toch geweldig wat ze neerzet… Na haar liedje barstte er voor haar terecht een spontaan applaus los.
Ook Fred Butter is heerlijk aandoenlijk en de zaal verzuchtte nogal eens een Aaaahhhhh als het weer ff mis ging met z’n avances en hij terneergeslagen het toneel afliep. Stephan zette een prima Dean Hyde neer. Toen hij riep “Kijk Mam, ik kan dansen” haalde hij in een paar seconden zoveel lenige capriolen uit… Wat een lenig mannetje is dat! Toen we (op verzoek van Chad) allemaal moesten gaan staan was dat bij deze zaal geen enkel probleem, de zaal en allebei de balkons deden heel makkelijk mee.
De energie van de cast werkte aanstekelijk op de zaal, de voorstelling verliep echt perfect en na afloop kreeg de cast een minutenlange staande ovatie. De castingdirectors verdienen ook een dikke pluim want alle acteurs passen als gegoten bij het karakter wat ze spelen.De pers stroomde aan het einde van de musical binnen om de laatste beelden vast te leggen en wij deden met ze mee. Er werd massaal gefotografeerd en gefilmd. Na afloop was er een Pers Call op het toneel waarbij we ook aanwezig waren.
Slotapplaus:
Aangekomen op de afterparty waren er drankjes en hapjes te over te verkrijgen, o.a. broodjes hamburger, wraps en zakken patat mét. Dat was leuk, lekker en zeer toepasselijk bedacht. Er speelde een band (de Sonny’s) terwijl de cast zich aan het verkleden was. Wat later volgde het trapmoment en werd de cast onder luid gejuich ontvangen door familie, vrienden en andere belangstellenden terwijl de band Elvis-liedjes speelde. Wat een heerlijk moment om mee te maken: René zó blij, met een enorme smile op z’n gezicht en glunderende ogen die het applaus in ontvangst neemt om daarna snel naar zijn familie te gaan en het moment met elkaar te vieren. Bijzonder om daar vanaf de zijlijn getuige van te mogen zijn.
Premièretrap:
Het zat er op… alle verplichtingen waren afgewerkt en nu kon het feest voor iedereen écht beginnen. Het voordelen van een middagpremière is dat je er halverwege de avond al een flinke feestavond op hebt zitten en je toch niet midden in de nacht naar huis hoeft. Op het einde van de feestavond sprongen tot grote vreugde van iedereen eerst de 4 dames het toneel op (Erica, Daniëlle, Brigitte en Emma). Voor ons werd het zo mogelijk nóg leuker toen René het toneel op klom toen “Let me entertain you” gespeeld werd (da’s echt zo zijn lied). Daarna kwam Harry Slinger nog “je loog tegen mij” zingen. Iedereen had het enorm naar zijn zin, de sfeer was erg relaxed en we hebben nog veel gedanst. Moe maar zeer voldaan vertrokken we als één van de laatsten richting huis, voorzien van een prachtig programmaboek, na een ontzettend geslaagde première.
We zijn Stage Entertainment zeer dankbaar voor het ter beschikking stellen van de (vele) premièrekaarten. We hadden het niet graag willen missen.Nu gaat het pas écht beginnen voor de cast: All Shook Up-Love Me Tender gaat (voorlopig) tot Juli 2010 door het hele land, dus is voor iedereen (redelijk) dichtbij te bewonderen. Voor iedereen die een vrolijke avond tegemoet wil zien is het een echte aanrader.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.