Marijke

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 228)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Jaaroverzicht 2020 #4680
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    De Perspresentatie voor Titanic de musical zou vandaag – op 15 april – plaatsvinden op de SS Rotterdam. Helaas bleek – na het versturen van de uitnodigingen naar de pers – dat de presentatie niet mocht plaatsvinden i.v.m. de abrupte lockdown.


    I.v.m. het gemis aan theaterbezoek organiseerde De Goudse schouwburg (in samenwerking met diverse theaters) ter compensatie op 17 april het online Virus Festival. Via een live streaming waren optredens te bekijken van Shifting Daylight, de (Dutch) Don’t Dance Division, Francis van Broekhuijzen, Anne Rats en Stef Bos. Het publiek kon een donatie schenken.

    MEI

    * In mei verscheen René ludiek op Instagram met 1,5 mm tondeuse-haar i.v.m. de 1,5 meter voorschriften…
    * Op 5 mei – Bevrijdingsdag – zou René deelnemen aan een concert in Theater de Willem (Papendrecht). Helaas mocht ook dit evenement niet doorgaan
    * Op 11 mei konden we genieten van Shifting Daylight LIVE via hun FaceBook-pagina. Een heerlijk chaotisch begin, fijne muziek (waaronder ook nieuwe nummers) en de nodige humor werden met alle kijkers gedeeld. Via hun FB pagina is dit evenement alsnog te bekijken en te beluisteren: https://www.facebook.com/shiftingdaylight/videos/861187987641135/


    Op 16 mei traden musicalsterren op i.v.m. een benefiet voor het Polanentheater in Amsterdam. Ook René verleende zijn medewerking en zong solo Alles Vervaagt en met Lone Jij en Ik uit The Bridges of Madison County. Voor de videobeelden zie: https://youtu.be/lfGS2k5XyHw en https://youtu.be/RdwW6IVNciI

    JUNI

    Dick van den Heuvel schreef een aangrijpende voorstelling over de sluiting van de theaters i.v.m. het coronavirus. De 8 voorstellingen – de eerste was te zien op 18 juni – waren binnen no time uitverkocht. De laatste show was ook via online streaming te zien. Een prachtig document over deze enerverende en moeilijke tijd die de theater-beroepsgroep keihard trof. Voor een verslag zie: http://www.renevankooten.net/forums/topic/en-de-laatste-doet-het-licht-uit-2020/

    In reactie op: Jaaroverzicht 2020 #4679
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    FEBRUARI

    René en Charly Luske waren op 20 februari te gast in het programma De Ochtendshow to go om te komen vertellen over vier shows van Jesus Christ Superstar in Concert. Het gesprek is alsnog te bekijken via: https://www.ad.nl/video/kanalen/de-ochtend-show-to-go~c600/series/de-volledige-ochtend-show-afl~s1461/de-ochtend-show-to-go-donderdag-20-februari-show-2~p130367

    MAART

    Op 12 maart was het een zwarte dag, vooral voor de theaters en artiesten. Per direct werden alle theaters gesloten i.v.m. een lockdown. Veel gedupeerden toonden zich vindingrijke initiatiefnemers en op 18 maart verscheen dit op Instagram:
    René van Kooten: Een Ode aan iedereen. Of je nu noodgedwongen thuis moet blijven of probeert ons land draaiende te houden; You’ll never walk alone… opgenomen, allemaal op afstand maar meer samen dan ooit… Zie: https://www.instagram.com/tv/B945spGBgkk/?utm_source=ig_web_copy_link


    *René stond – naast zijn auto – met een interview in de Autoweek (Maart, week 13). Lees hier het complete artikel: http://www.renevankooten.net/forums/topic/autoweek-interview-met-rene-maart-2020/
    *De show A night between the stars van 23 maart 2020 mocht geen doorgang vinden en werd verschoven naar 15 maart 2021*De show A night between the stars van 23 maart 2020 mocht geen doorgang vinden en werd verschoven naar 15 maart 2021

    APRIL

    Op 6 april zou de eerste Jesus Christ Superstar in Concert plaatsvinden. Voor deze reeks van 4 uitvoeringen was ook een hele mooie teaser gemaakt, maar helaas mochten deze uitvoeringen in 2020 niet opgevoerd worden. We hopen dit spektakel in 2021 weer mee te mogen maken. De teaser: https://youtu.be/bliEhhbZmJI


    Op 11 April was STAYGE AT HOME online te zien. De initiatiefnemers haalden met een pre-recorded internet show en een donatieknop geld op ter ondersteuning van het Rode Kruis. Vele musicalartiesten werkten hier aan mee en na diverse interviews zongen ze voor het online publiek. Uitzending met interviews: https://www.facebook.com/watch/live/?v=2837484112996554&ref=watch_permalink
    Het optreden van René: https://youtu.be/faRoFwthD1E

    In reactie op: En de laatste… doet het licht uit (2020) #4676
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    In reactie op: [NPO1] Musical Awards Gala 2020 #4674
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    In de line-up van het Musical Awards Gala 2020 waren optredens te zien van:
    Kinky Boots
    Tin Turner, de musical
    Hello, Dolly
    Haal het doek maar op
    Lazarus
    Annie en
    Anastasia.

    Tijdens de uitreiking van de Musical Awards verliep het verzilveren van de nominaties minder succesvol dan gehoopt. Gerrie van der Klei ontving de musical Award voor Beste Vrouwelijke bijrol in Anastasia, maar de overige nominaties werden helaas niet verzilverd. Het slot van het Musical Awards Gala had echter nog een hele mooie verrassing in petto:
    Anastasia werd verkozen tot beste musical Groot 2020!
    De euforie was enorm en de complete cast stormde dolblij het toneel op, waar Albert Verlinde zijn dankwoord uitsprak. En zo werd deze mooie musical-avond alsnog afgesloten met een enorme kers op de musical-taart.


    Foto: Roy Beusker

    In reactie op: Beste Zangers met René #4667
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    BESTE ZANGERS MUSICAL 02-01-2021

    We konden genieten van René, samen met Kim Lian, met De laatste nacht uit Miss Saigon.
    Wat een prachtig lied en wat mooi gebracht door deze twee. :heart:

    René zong (solo) ook I don’t know how to love him:

    Er staat ook nog een registratie online van de complete uitzending:

    In reactie op: Beste Zangers met René #4665
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    2021
    begint goed! Op 2 januari 2021 is het zo ver: Om 21:35 uur bij de AVROTROS op NPO 1….

    EIN-DE-LIJK – opgenomen 29 nov. 2019 – kunnen we René van Kooten, René Froger, Kim-Lian van der Meij, Thomas Berge, Emma Heesters en Lenny Kuhr o.l.v. Edsilia Rombley bewonderen in de musical Special van Beste Zangers.

    Voor meer info zie: https://www.avrotros.nl/beste-zangers/seizoenen/detail/item/beste-zangers-zingen-musical-liedjes/?fbclid=IwAR3vz7fElFSAoeRje971YoxxsjVZi3UZ6g5hzOS2RksgISetaZJ0x5EO4cA

     

    In reactie op: Beste Zangers met René #4664
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Van seizoen 2016 is er een Beste Zangers CD uitgebracht.
    Onderstaand de tracklist van deze CD.

    1. O’G3NE – Clown
    2. Jeroen van der Boom – Beeld Zonder Geluid
    3. Sharon Doorson – Magic
    4. Brownie Dutch – Tuintje In M’n Hart
    5. René van Kooten – Leeg Om Je Heen
    6. Willeke Alberti – Kijk Vandaag Voorbij
    7. Jeroen van der Boom – Ik Ben Hier
    8. O’G3NE – Sing
    9. René van Kooten – De Glimlach Van Een Kind
    10. Brownie Dutch – Ome Jan (Homie Jan)
    11. O’G3NE – Laughter In The Rain
    12. Jeroen van der Boom – Vrienden Blijven Doen We Altijd
    13. Willeke Alberti – Mag Ik dan Bij Jou
    14. Sharon Doorson – Stay With Me
    15. Brownie Dutch – Over Waar Ik Ga
    16. Renée Van Kooten – Annie’s Song
    17. Brownie dutch & Sharon Doorson – Mo Money Mo Problems
    18. O’G3NE – Stupid Kind Of Lover
    19. Willeke Alberti – Op Reis
    20. Sharon Doorson – Beggin’

    In reactie op: WAR OF THE WORLDS (2020) #4656
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    I.v.m. de sluiting van veel theaters (dankzij de Covid-19 restricties) vervallen er – voorlopig – veel uitvoeringen van War of the Worlds. William Spaaij zou in dezelfde speelperiode ook in Falsettos gaan spelen en René zou zijn rol dan waarnemen in War of the Worlds. De speelperiode van Falsettos is nu echter in zijn totaliteit verplaatst naar 19 t/m 30 mei 2021.

    De optie dat René dus daadwerkelijk de rol van Orson Welles zou gaan spelen is hierdoor dus helaas vervallen… :-(

    In reactie op: Shifting Daylight GEMMAE 07-10-2020 #4655
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Ik miste bij ons de kleedjes!
    (én de leren hoed en de pet…) :unsure:

    In reactie op: Optreden in De Zoetelaar 19-09-2014 #4647
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    En hier de bijpassende beelden…
    Wat een leuk verslag Joos van een heerlijke intieme avond a la huiskamerconcert 2.0
    Iedereen in de relax-stand en als bonus ook heel veel humor erbij. :heart:

    Geniet jullie maar even mee:

    In reactie op: M-Lab in Concert 08-12-2015 #4646
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    En hier is nog wat verwennerij, om toch IETS te laten zien en jullie
    mee te laten genieten van dit heerlijke intieme muzikale feestje:

    M-Lab – René van Kooten – High Hope

    M-Lab – René van Kooten – Annie´s Song/Greatest Bastard

    M-Lab – René van Kooten – A gentlemen’s excuse me
    (niet ingezoomd, sorry… zat zó te genieten :heart: )

    En met alle deelnemers:
    M-Lab – René Jip Marie Luuk en Renée – Grease (is een woord)

    In reactie op: Jaaroverzicht 2019 #4644
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Een reactie van René :yahoo:
    #altijdleuk

    In reactie op: ANASTASIA (2019-2020) #4562
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van KAREN:

    Wauw Marijke, wat een uitgebreid en mooi verslag heb je gemaakt, wat is daar nog aan toe te voegen!?
    Ik mocht dus met Marijke mee naar de première en het was een feest…. De zon scheen en het Circustheater zag er feestelijk uit met buiten al een rode loper, maar de ‘echte’ loper was binnen, waar de pers hun foto’s kon nemen. Dat blijft daar altijd wat onhandig, smal en druk dus weinig zicht op wie er binnen zijn gekomen.

    Er waren veel BN-ers, mooie jurken en kostuums maar ook ‘gewone’ broekpakken en jurkjes, maar de galakleding had gelukkig wel de overhand, dus dat was mooi.

    We hadden prima plaatsen en de voorstelling was top, veel applaus tussendoor na solo’s van Tessa, Milan en ook van René, soms moesten ze zelfs even wachten met verder spelen, zo leuk. Premiere-publiek kan dus best heel enthousiast zijn!

    Perscall was chaotisch, ik mocht eerst niet mee naar achteren om foto’s te maken omdat we maar 1 perskaart hadden maar uiteindelijk mocht het toch, toen ik uitlegde dat Marijke ging filmen en ik er dus was voor de foto’s. Ook daar was het wat rommelig en zelfs beetje gevaarlijk, omdat de pers een paar rijen dik stond en je soms dichtbij de rand van het toneel stond. Een verkeerde stap en je ligt in de orkestbak! Na een boel foto’s te hebben gemaakt heb ik ook nog even gepraat met Carline Brouwer, de regisseur. Ze vond het erg leuk om de complimenten te horen en zei dat vooral Tessa enorm hard had gewerkt om op dit niveau te komen.

    Het Circustheater blijft wat ongezellig met die 2 foyers, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het Beatrix theater met 1 grote foyer en een duidelijke trap die iedereen kan zien. Het trapmoment was nu niet echt bijzonder, eigenlijk alleen te zien voor de pers. Maar gelukkig hebben we de beelden nog!

    Na afloop was er muziek en o.a. mini-broodjes hamburger en mini-zakjes patat. De cast zocht familie en vrienden op en het werd tijd om naar huis te gaan.

    Wat was het een heerlijke middag! Anastasia is een prachtige voorstelling, de cast is geweldig, het decor fantastisch en het live-orkest maakt het feestje compleet. Complimenten voor de hele cast, ik heb eigenlijk niets gemerkt van zenuwen.

    Dus: even sparen, maar dan zeker gaan kijken!!

    In reactie op: Vernieuwde website 2020 #4495
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    *Bij alle geplaatste foto’s (van derden) op deze website is getracht zo goed mogelijk bronvermelding weer te geven. Indien er (ten onrechte) geen naamsvermelding heeft plaatsgevonden ontvangen we hier graag bericht van, zodat dit aangepast zal worden. :mail:

    In reactie op: EVITA (2018-2019) #4473
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    22 oktober 2018: De première van Evita 2018 in Carré Amsterdam.
    De rode loper was uitgelegd, de BN-ers stroomden naar binnen nadat ze volop ondervraagd en gefotografeerd werden op de loper. Carré is een prachtig theater, de zaal is groot en mooi, maar voor een première is het gebouw echt te klein. Bij een uitverkochte zaal (zoals vanavond) loopt iedereen in propvolle foyers en gangen en dat voelt echt niet prettig.
    *In de pauze bleken er drankjes geschonken te worden op de 4de etage. Niet echt handig voor al die dames in hun mooie galajurken om even de trap mee te nemen of met z’n allen in de lift, maar dat terzijde…
    Bij binnenkomst werden er programmaboekjes uitgedeeld met daarin de mooie scènefoto’s en uitgebreide CV van cast en crew. Zowel de portretfoto’s als de scènebeelden zijn door fotograaf Roy Beusker prachtig vastgelegd.

    De dresscode voor de genodigden was Black Tie en iedereen zag er zo mooi uit. Bij binnenkomst zat het ensemble al een tijdje breeduit op het toneel te acteren. Zij zitten daar met elkaar zogenaamd in de bioscoop en tegen aanvangstijd stopt de vertoning van de film en komt het droevige bericht uit de speakers dat Eva Duarte op deze dag overleden is. Je ziet het schokeffect op de Argentijnse bevolking en al snel krijg je een prachtige samenzang te horen van het complete ensemble. De stemmen kleuren zó mooi bij elkaar, het is tegelijk met de opening van het decor erg indrukwekkend.

    De fans van Ché/René komen ook al snel aan hun trekken: Ché verschijnt dan al op het toneel en zal daar gedurende de musical nog heel veel te zien zijn, want hij speelt de luis in de pels van Evita. Hij beoordeelt het gebodene, geeft commentaar, is soms verbaasd over de impact van Eva op het volk en voorziet iedereen graag van de nodige reflectie over de gang van zaken. De rol is hem op het lijf geschreven. Soms baldadig, soms geestig, soms belerend, Ché laat van alles zien en de rocker René komt ook regelmatig voorbij bij de prachtig geschreven songs. We konden er erg van genieten. Zijn rol staat als een huis en zijn stem bezorgt ons veel genietmomenten.

    Brigitte is een prachtige Evita. Haar natuurlijke spel, mooie zang en frisse uiterlijk maken het plaatje compleet. Regelmatig is er kippenvel bij de mooie en indrukwekkende nummers en de mooie kostuums maken het plaatje compleet. De jurk in de scène van “Don’t cry for me Argenitina” was iets aangepast, tijdens de Try Out hadden we een andere gezien en deze is ook nog te zien op de scènefoto’s. Je ziet Brigitte tijdens de voorstelling ook heel mooi transformeren van de jonge en springlevende Eva Duarte naar de statige – en later erg zieke – Evita Perón.

    Yoran de Bont speelt Augustin Magaldi, een (gespeelde) middelmatige zanger die hogerop wil maar te weinig waardering krijgt. Hij wil daarom carrière gaan maken in de grote stad. Eva Duarte papt met elke man aan die haar hogerop kan brengen en zij gaat met Augustin Magaldi mee naar Buenos Aires. Ook hem heeft ze snel al niet meer nodig als ze eenmaal door haar eigen toedoen Juan Perón ontmoet heeft. Zij palmt hem net zo makkelijk in als de mannen daarvoor en samen proberen ze aan de macht te komen in Argentinië om het land goed op de kaart te krijgen. Yoran speelt een leuke Magaldi. Met de flink aangedikte vibrato in zijn stem kreeg hij de lachers al snel op zijn hand en bemerkte het publiek ook wel dat de carrière van deze meneer niet als vanzelf zou slagen.

    Esmée Dekker speelt de maîtresse. Een kleine rol, ze is er ook “ineens” maar wordt al snel door Eva aan de kant gezet. Eva kiest ervoor om zélf haar man te verwennen en zet deze maîtresse dan ook per direct op straat. Esmée heeft daarna een mooie solo en een kort duet met Ché. Haar zang is echt mooi.
    Esmée is ook de alternate van Brigitte. Zij zal ook diverse keren de rol van Evita gaan spelen. Omdat de rol erg veel vraagt van de stem (en het uithoudingsvermogen) van de vertolkster is een alternate voor deze rol echt noodzakelijk. Een alternate gaat nl. sowieso op bij diverse voorstellingen, in tegenstelling tot een understudy. Deze valt in bij afwezigheid van een hoofdrol. De toer zal spelen t/m media april, dus er wordt nogal wat gevergd van de castleden. Martijn van Voskuilen is de 1ste understudy van Ché, vooralsnog is het niet bekend wanneer/of René niet zal spelen.

    De favoriete scène (zie video van de perspresentatie) van René en Brigitte: de Wals
    Foto: ©Roy Beusker

    De zaal was laaiend enthousiast. Omdat de musical doorgecomponeerd is (zo goed als geen gesproken tekst, de muziek loopt continue door) waren er weinig momenten voor een applaus, maar áls het dan zo ver was… moest de cast bijna wachten met verder spelen omdat de zaal een overweldigend applaus uitdeelde. Heerlijk om mee te maken, want wij zaten ook enorm te genieten. De voorstelling liep als een goed geoliede trein en er ging (bijna) niets mis. Brigitte heeft altijd wel ‘dingetjes’ die ze snel weet op te lossen zoals bv. een schoen die breekt, een armband die afvliegt enz. Vooral tijdens de Op Zoek naar Evita-periode hebben we de nodige pret beleefd met deze dame. Prompt zat haar hoedje vanavond niet goed vast na een korte verkleedscène op het toneel maar met een zwierig handgebaar zette ze hem snel weer goed om hem daarna in de coulissen echt vast te laten zetten. Goed opgelost weer.

    Op een gegeven moment zal het volk van Argentinië gaan stemmen en uiteraard is het – mede dankzij de inzet van Eva – de bedoeling dat iedereen op Perón stemt. De stembiljetten waarop de andere kandidaat ingevuld wordt ‘verdwijnen’ dan ook per ongeluk. Tijdens de première dwarrelden de stembiljetten vanuit de nok van Carré de zaal in.
    Uiteraard was daarop vooraf al de naam van Perón aangekruist!

    De choreografie van Chiara Re verdient ook een pluim. Regelmatig wordt er prachtige tango opgevoerd. Achterop (bovenin) het toneel zie je regelmatig een tango-danspaar die de belevenissen van Eva en Juan weergeven, heel mooi gedaan. Bij het nummer rollen-rollen-rollen wordt ook enorm uitgepakt – met de nodige grapjes er in – wat het geheel wat luchtiger maakt in het zware verhaal van Evita. Het gaat wat ver om veel scènes op te noemen qua choreo, maar als je in de zaal zit is het volop genieten. Het hard werkende ensemble – ook Yoran en Esmée spelen regelmatig volksmensen – is echt een lust voor het oog.

    Video van het slotapplaus:

    De cast ontving bloemen tijdens een eindapplaus waar geen einde aan leek te komen, want het publiek was zó enthousiast. Ook de diverse (andere) producenten waren uitgenodigd en hadden acte de préséance gegeven. Een goed initiatief van de Graaf en Cornelissen waarmee ze konden laten zien dat ze ook tot de producenten gerekend mogen worden die écht iets heel moois maken voor het publiek. Na afloop was er geen perscall (op het toneel), het trapmoment zou later volgen in de foyer.

    In de bomvolle (kleine) foyer was er het trapmoment. Alle cast en crew kwamen onder een daverend applaus de trap af in hun mooiste outfit en per ‘koppel’ werd er de gelegenheid geboden ze op de foto te zetten. Heel fijn, want Evita maken ze echt met elkaar, dus iedereen verdiende de nodige credit voor deze geweldige première.

    Video van de premièretrap:

    Na het trapmoment vonden er in de hal nog diverse interviews plaats met de cast voor een display. En daarna was het pas écht feest voor iedereen. Het was heel leuk, het werd laat en het was een hele fijne afsluiter van een overheerlijke en zeer geslaagde première.

    Video van de hectiek in de hal:

    Theaterpromo van Evita de musical:

    Voor meer informatie zie:
    https://www.degraafencornelissen.nl/voorstelling/evita-de-musical

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 5 maanden geleden door Marijke.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 10 maanden geleden door Marijke.
15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 228)