Marijke

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 228)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: EVITA (2018-2019) #4472
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    SPEELLIJST EVITA 2018-2019


    Foto: Roy Beusker

    Hieronder vind je de SPEELLIJST van Evita 2018/2019:
    (Er worden maar liefst 144 shows gespeeld)

    za 6 okt 18 20:15 Theater aan de Schie Schiedam 010-2467467 (1ste Try Out)
    zo 7 okt 18 15:00 Theater aan de Schie Schiedam 010-2467467 (Try Out)
    di 9 okt 18 20:15 Stadstheater De Kom Nieuwegein 030-6045554 (Try Out)
    wo 10 okt 18 20:15 Stadstheater De Kom Nieuwegein 030-6045554 (Try Out)
    do 11 okt 18 20:15 Stadstheater De Kom Nieuwegein 030-6045554 (Try Out)
    vr 12 okt 18 20:00 Schouwburg De Kring Roosendaal 0165-555555 (Try Out)
    za 13 okt 18 20:00 Schouwburg De Kring Roosendaal 0165-555555(Try Out)
    di 16 okt 18 20:15 Stadstheater Zoetermeer 079-3427565 (Try Out)
    wo 17 okt 18 20:15 Stadstheater Zoetermeer 079-3427565 (Try Out)
    do 18 okt 18 20:15 Theater De Lievekamp Oss 0412-648922 (Try Out)
    vr 19 okt 18 20:15 Theater De Lievekamp Oss 0412-648922 (Try Out)
    za 20 okt 18 20:15 Theater De Lievekamp Oss 0412-648922 (Try Out)
    zo 21 okt 18 19:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255 (Try Out)
    ma 22 okt 18 20:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255 Première :heart:
    wo 24 okt 18 20:15 Theater De Stoep Spijkenisse 0181-652222
    do 25 okt 18 20:15 Theater De Stoep Spijkenisse 0181-652222
    vr 26 okt 18 20:15 Flint Amersfoort 033-4229229
    za 27 okt 18 20:15 Flint Amersfoort 033-4229229
    zo 28 okt 18 14:30 Flint Amersfoort 033-4229229
    vr 2 nov 18 20:00 Stadsschouwburg Nijmegen Nijmegen 024-3221100
    za 3 nov 18 20:00 Stadsschouwburg Nijmegen Nijmegen 024-3221100
    zo 4 nov 18 14:30 Stadsschouwburg Nijmegen Nijmegen 024-3221100
    di 6 nov 18 20:00 Schouwburg Amstelveen Amstelveen 020-5475175
    wo 7 nov 18 20:00 Schouwburg Amstelveen Amstelveen 020-5475175
    do 8 nov 18 20:00 Schouwburg Amstelveen Amstelveen 020-5475175
    vr 9 nov 18 20:00 Scheldetheater Terneuzen 0115–695555
    za 10 nov 18 20:00 Scheldetheater Terneuzen 0115–695555
    zo 11 nov 18 14:00 Scheldetheater Terneuzen 0115–695555
    do 15 nov 18 20:00 Martiniplaza Groningen 050-5222797
    vr 16 nov 18 20:00 Martiniplaza Groningen 050-5222797
    za 17 nov 18 20:00 Martiniplaza Groningen 050-5222797
    zo 18 nov 18 14:00 Martiniplaza Groningen 050-5222797
    di 20 nov 18 20:15 Zaantheater Zaandam 075–6555333
    wo 21 nov 18 20:15 Zaantheater Zaandam 075–6555333
    do 22 nov 18 20:15 Zaantheater Zaandam 075–6555333
    vr 23 nov 18 20:00 De Goudse Schouwburg Gouda 0182-513750
    za 24 nov 18 20:00 De Goudse Schouwburg Gouda 0182-513750
    di 27 nov 18 20:00 Deventer Schouwburg Deventer 0900-3000200
    wo 28 nov 18 20:00 Deventer Schouwburg Deventer 0900-3000200
    do 29 nov 18 20:00 Deventer Schouwburg Deventer 0900-3000200
    vr 30 nov 18 20:30 Theater Orpheus Apeldoorn 055-5270300
    za 1 dec 18 20:30 Theater Orpheus Apeldoorn 055-5270300
    zo 2 dec 18 14:30 Theater Orpheus Apeldoorn 055-5270300
    zo 2 dec 18 19:00 Theater Orpheus Apeldoorn 055-5270300
    do 6 dec 18 20:00 Theater aan de Parade Den Bosch 073-6809809
    vr 7 dec 18 20:00 Theater aan de Parade Den Bosch 073-6809809
    za 8 dec 18 20:00 Theater aan de Parade Den Bosch 073-6809809
    zo 9 dec 18 14:00 Theater aan de Parade Den Bosch 073-6809809
    di 11 dec 18 20:00 Schouwburg Amphion Doetinchem 0314-376000
    wo 12 dec 18 20:00 Schouwburg Amphion Doetinchem 0314-376000
    do 13 dec 18 20:00 Schouwburg Amphion Doetinchem 0314-376000
    vr 14 dec 18 20:00 Atlas Theater Emmen Emmen 0591-850856
    za 15 dec 18 20:00 Atlas Theater Emmen Emmen 0591-850856
    zo 16 dec 18 14:30 Atlas Theater Emmen Emmen 0591-850856
    wo 19 dec 18 20:15 Theaters Tilburg Tilburg 013-5432220
    do 20 dec 18 20:15 Theaters Tilburg Tilburg 013-5432220
    vr 21 dec 18 20:15 Theaters Tilburg Tilburg 013-5432220
    za 22 dec 18 20:15 Theaters Tilburg Tilburg 013-5432220
    zo 23 dec 18 14:00 Theaters Tilburg Tilburg 013-5432220
    do 27 dec 18 20:00 Theater aan het Vrijthof Maastricht 043-3505555
    vr 28 dec 18 20:00 Theater aan het Vrijthof Maastricht 043-3505555
    za 29 dec 18 20:00 Theater aan het Vrijthof Maastricht 043-3505555
    zo 30 dec 18 20:00 Theater aan het Vrijthof Maastricht 043-3505555
    wo 2 jan 19 20:15 Theater De Maaspoort Venlo 077-3207222
    do 3 jan 19 20:15 Theater De Maaspoort Venlo 077-3207222
    vr 4 jan 19 20:15 Theater De Maaspoort Venlo 077-3207222
    za 5 jan 19 20:15 Theater De Maaspoort Venlo 077-3207222
    zo 6 jan 19 14:30 Theater De Maaspoort Venlo 077-3207222
    di 8 jan 19 20:15 Schouwburg Kunstmin Dordrecht 078-6397979
    wo 9 jan 19 20:15 Schouwburg Kunstmin Dordrecht 078-6397979
    do 10 jan 19 20:15 Schouwburg Kunstmin Dordrecht 078-6397979
    vr 11 jan 19 20:00 Theater aan het Vrijthof Maastricht 043-3505555
    za 12 jan 19 20:00 Theater aan het Vrijthof Maastricht 043-3505555
    do 17 jan 19 20:00 Wilminktheater Enschede 053-4858500
    vr 18 jan 19 20:00 Wilminktheater Enschede 053-4858500
    za 19 jan 19 20:00 Wilminktheater Enschede 053-4858500
    zo 20 jan 19 14:30 Wilminktheater Enschede 053-4858500
    di 22 jan 19 20:00 Parktheater Eindhoven Eindhoven 040-2111122
    wo 23 jan 19 20:00 Parktheater Eindhoven Eindhoven 040-2111122
    do 24 jan 19 20:00 Parktheater Eindhoven Eindhoven 040-2111122
    vr 25 jan 19 20:00 Parktheater Eindhoven Eindhoven 040-2111122
    za 26 jan 19 20:00 Parktheater Eindhoven Eindhoven 040-2111122
    zo 27 jan 19 14:00 Parktheater Eindhoven Eindhoven 040-2111122
    di 29 jan 19 20:00 Schouwburg De Lawei Drachten 0512-335050
    wo 30 jan 19 20:00 Schouwburg De Lawei Drachten 0512-335050
    do 31 jan 19 20:00 Schouwburg De Lawei Drachten 0512-335050
    vr 1 feb 19 20:15 Agora Theater Lelystad 0320-239239
    za 2 feb 19 20:15 Agora Theater Lelystad 0320-239239
    zo 3 feb 19 20:15 Agora Theater Lelystad 0320-239239
    di 5 feb 19 20:15 Schouwburg Het Park Hoorn 0900-4387275
    wo 6 feb 19 20:15 Schouwburg Het Park Hoorn 0900-4387275
    do 7 feb 19 20:15 Schouwburg Het Park Hoorn 0900-4387275
    vr 8 feb 19 20:15 Taqa Theater De Vest Alkmaar 072-5489999
    za 9 feb 19 20:15 Taqa Theater De Vest Alkmaar 072-5489999
    zo 10 feb 19 14:30 Taqa Theater De Vest Alkmaar 072-5489999
    di 12 feb 19 20:00 De Rijswijkse Schouwburg Rijswijk 070-3360336
    wo 13 feb 19 20:00 De Rijswijkse Schouwburg Rijswijk 070-3360336
    do 14 feb 19 20:00 De Rijswijkse Schouwburg Rijswijk 070-3360336
    vr 15 feb 19 20:00 De Rijswijkse Schouwburg Rijswijk 070-3360336
    za 16 feb 19 20:00 De Rijswijkse Schouwburg Rijswijk 070-3360336
    zo 17 feb 19 14:00 De Rijswijkse Schouwburg Rijswijk 070-3360336
    di 19 feb 19 20:15 Schouwburg De Kampanje Den Helder 022-3674665
    wo 20 feb 19 20:15 Schouwburg De Kampanje Den Helder 022-3674665
    do 21 feb 19 20:15 Schouwburg De Kampanje Den Helder 022-3674665
    vr 22 feb 19 20:00 Zuiderstrandtheater Den Haag 070-8800333
    za 23 feb 19 20:00 Zuiderstrandtheater Den Haag 070-8800333
    zo 24 feb 19 14:30 Zuiderstrandtheater Den Haag 070-8800333
    di 26 feb 19 20:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255
    wo 27 feb 19 20:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255
    do 28 feb 19 20:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255
    vr 1 mar 19 20:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255
    za 2 mar 19 20:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255
    zo 3 mar 19 20:00 Koninklijk Theater Carré Amsterdam 0900-2525255
    vr 8 mar 19 20:00 Schouwburg Agnietenhof Tiel 0344-673500
    za 9 mar 19 20:00 Schouwburg Agnietenhof Tiel 0344-673500
    zo 10 mar 19 14:30 Schouwburg Agnietenhof Tiel 0344-673500
    di 12 mar 19 20:00 Nieuwe Luxor Theater Rotterdam 010-4843333

    Na deze datum zouden nog 27 voorstellingen volgen. Maar helaas…
    De corona-pandemie zorgde voor een abrupt einde van deze mooie musical :cry: :cry:
    Ontzettend sneu voor alle betrokkenen, de kleine Anastasia’s en iedereen die zich zo hard had gemaakt om van deze musical een prachtige voorstelling te maken.

    Op 17 apr 2019 zou in Theater De Spiegel in Zwolle de laatste show spelen.
    Het mocht helaas niet zo zijn.

    Foto: Roy Beusker

    In reactie op: EVITA (2018-2019) #4471
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    EVITA PERSPRESENTATIE 5 OKT. 2018
    Op 6 oktober zou de eerste Try Out plaatsvinden van Evita, de musical (2018) van de Graaf & Cornelissen Entertainment en op 5 oktober was er een perspresentatie met previews georganiseerd in Theater aan de Schie te Schiedam.
    We zagen daar wat de producent al beloofde bij de castpresentatie: Evita zou opgevoerd gaan worden in een non-replica versie, d.w.z. dat ze de bestaande versie miet exact na hoefden te doen.

    We werden getrakteerd op 3 nummers uit de musical, compleet met kostuums en decor zoals het vanaf morgen te zien zou zijn tijdens de eerste Try Out in dit zelfde theater. Het was een ware traktatie, wat hebben we enorm genoten hiervan! :good:

    Het doek ging op, de vele castleden besloegen de complete breedte van het brede toneel en het droevige nieuws over Evita Perón werd aangekondigd aan de bioscoopgangers die we op het toneel zagen zitten. Het immense decor maakte gelijk indruk. De kleurstellingen, de belichting, de samenzang van de castleden, wow… Al snel kwam onze favoriete acteur op als Ché om ‘commentaar’ te leveren op het gedrag van de bevolking. Het zag er allemaal prachtig uit en – minstens zo belangrijk – de zang was zó mooi.

    De drie nummers die we te zien kregen waren
    1) De opening en O, wat een circus
    2) Ik ben goed voor U
    3) Een nieuw Argentina

    De nummers waren zo gekozen dat we de hoofdcast (Brigitte Heitzer/Evita, René/Ché en Paul Donkers/Juan Perón) en het ensemble allemaal te zien kregen. Op Magaldi (Yoran de Bont) en de maîtresse (Esmée Dekker) moesten we wachten tot morgen, al speelden ze wel de hele tijd (bijna onherkenbaar) mee in het ensemble. De kostuums zijn echt tot in detail prachtig gekozen en de belichting en het decor maken het geheel tot een genot om te zien. De hand van choreografe Chiara Re was (voor ons) ook te herkennen aan bepaalde uitvoering en ze is ronduit geslaagd in het mee-vertellen van het verhaal d.m.v. de dans (met veel sierlijke tango).

    Ik heb de vorige versie ook gezien, de reeks die speelde nadat Brigitte Heitzer de zoektocht ‘Op zoek naar Evita’ won in 2007. Uiteraard ga je dan vergelijken. In tegenstelling tot de sombere versie van toen (qua aankleding, belichting etc.) is deze versie kleurrijk, sprankelend en verre van somber. De scènes zijn onherkenbaar als je ze vergelijkt, de liedjes en situaties blijven vertrouwd, evenals het feit dat dit wederom een doorgecomponeerde musical is (d.w.z. weinig tot geen gesproken zinnen, alles wordt ondersteund door muziek). Brigitte is heel erg op haar plek in de rol van Eva Duarte en de pittige zangpartijen kan ze goed aan en René is als Ché heel veel en lang op het toneel, hij speelt de rol gedreven en met verve. Ik heb er erg van genoten. De voorstelling duurt per akte bijna een uur en na de eerste akte is er een pauze.

    Er was ons een 9-koppig live orkest beloofd. We hoorden ze wel spelen maar je vroeg je af waar ze verstopt zaten. Ze bleken op het toneel te zitten, onder het grote decor. Bij het slotapplaus gaan de zijwanden aan beide kanten echter open en kan je de orkestleden wel zien. De dirigent wordt bij het slotapplaus (heel terecht) ook naar voren gehaald om een applaus te halen.

    Tussen de getoonde scènes kregen we uitleg van producent Hans Cornelissen (l) en regisseur Paul van Ewijk.

    Het was toegestaan om legaal opnames te maken tijdens de uitvoeringen. Er werd echter met nadruk vermeld dat er per getoond nummer maximaal 2 delen van 15 seconden online getoond mochten worden. Dat was wel héél lastig editten voor mij. :unsure: Ik was nl. erg enthousiast over het geheel: het was zó mooi en je wil toch ook volzinnen plaatsen i.p.v. afgekapte stukken. Het is toch gelukt.
    Onderstaand de video met deze fragmenten incl. de interviews die we afgenomen hebben met castleden René, Brigitte, Yoran en choreografe Chiara, die nog leuke aanvullingen te vertellen hebben op de musical. De fotocollage geeft een indruk van de perspresentatiedag.

    VIDEO: Scènebeelden en interviews met castleden:

    = = = = = = = =

    EVITA EERSTE TRY OUT 6 OKT. 2018

    De volgende dag (6 okt.) zijn we naar de eerste Try Out geweest. Wát een prachtig geheel is het geworden en wat is het mooi om mee te beleven vanuit de zaal. Het decor is erg functioneel en de kleding (met name van Evita, Bri heeft veel verkledingen) was tot in de puntjes verzorgd en mooi. De cast is ook zó gedreven en iedereen stond vol adrenaline op het toneel, de energie spatte er dan ook van af. En ook de zweetdruppels… Er wordt veel gedanst, het was nogal warm in de zaal en de kostuums zijn ook nogal warm, dus we zagen menig zweetdruppeltje langs de gezichten van de cast lopen. Yoran is een verrassende Magaldi die qua stem een volwassen man neer kan zetten terwijl hij pas 28 is. Esmée Dekker had een mooie solo als de maîtresse, maar de rol wordt verder niet zo uitgediept. Yoran kwam als eerste solist slotapplaus halen, daarna Esmée en daarna de drie hoofdrolspelers. In onze ogen was die volgorde een wat vreemde keuze gezien de duur van het getoonde spel van Magaldi en de maîtresse. De zaal was – net als wij – erg enthousiast en na afloop in de foyer vond iedereen dat ze tevreden mochten zijn met deze uitvoering.
    Het was een prachtige Try Out. Nu wordt er nog geslepen en wat puntjes op de i gezet tot aan de Gala-première op 22 oktober in Carré Amsterdam en daarna zal de voorstelling gedurende het speelseizoen hetzelfde blijven.

    Ondanks het niet zo vrolijke verhaal van Eva Duarte is De Graaf en Cornelissen er goed in geslaagd om van Evita een aanrader te maken om in de theaters mee te gaan beleven.

    VIDEO: Het slotapplaus na de eerste Try Out:

    In reactie op: ANASTASIA (2019-2020) #4469
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    KERST 2019 MET ANASTASIA


    Foto: ©Roy Beusker

    Hoofdrolspelers musical Anastasia ontsteken kerstlichtjes in Scheveningen
    Musicalsterren verrast met award voor 250.000 streams van Nederlandse castalbum

    De hoofdrolspelers van de Broadway-musical ANASTASIA openden vandaag – 11 december 2019 – officieel de kerstperiode met het ontsteken van de lichtjes in de grote kerstboom op het plein voor het AFAS Circustheater in Scheveningen. Uit handen van de Kerstman ontvingen zij een bijzonder cadeau, een award voor 250.000 online streams van het onlangs verschenen Nederlandse castalbum van de musical. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Er was zoveel vraag naar de muziek uit de musical, dat we absoluut een Nederlands castalbum wilden uitbrengen. Het is fantastisch dat dit album nu al zo vaak beluisterd is en de mijlpaal van maar liefst 250.000 streams bereikt is. Het castalbum bevat uiteraard alle grote hits uit de musical, zoals ‘Zoektocht door de Tijd’ en ‘Ooit in Winterse Dagen’, dat perfect past bij het kerst- en wintergevoel. Het magische verhaal van ANASTASIA, de iconische muziek en het voor de kerst versierde theater maken de voorstelling tot dé musical voor de kerstvakantie!”

    ANASTASIA is exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen.
    Meer informatie: http://www.anastasia.nl

    Foto: ©Roy Beusker

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 5 maanden geleden door Marijke.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door Marijke.
    In reactie op: ANASTASIA (2019-2020) #4465
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    PREMIÈRE ANASTASIA 22-09-2019

    Vandaag – 22-09-2019 – was het zo ver: De première van Anastasia in het AFAS Circustheater in Scheveningen. :yahoo: Voor het zo ver was eerst nog naar de AU om de nodige toi-toi-tois uit te reiken. René kwam ondanks alle hectiek toch even naar buiten om deze in ontvangst te nemen. Een Anastasia speeldoosje, kaart, bloemen, het werd allemaal erg gewaardeerd. Helaas geen videobeelden, want ik stond er alleen met René, dus alleen foto’s gemaakt.
    Iedereen had er zin in en ze waren er helemaal klaar voor.

    De dresscode was Black Tie en de dames in prachtige jurken en heren in kostuum waren al vroeg bij het theater, waar de zon scheen en het een drukte van jewelste was. De aanvang van de voorstelling was om 16:00 uur, maar vanaf half 3 heerste er al grote drukte. Niet iedereen had – helaas – de dresscode serieus genomen, we hebben menige blooper voorbij zien lopen, maar over het algemeen zag iedereen er prachtig uit. De rode loper was binnen uitgelegd, maar ook buiten waren de fotografen druk in de weer om de VIP’s en andere genodigden vast te leggen.

    De genodigden hadden allemaal een digitale uitnodiging, die in de foyer omgezet werd tot entreekaartjes. Uiteraard bracht dit de nodige vertraging met zich mee omdat de zaal tot aan de nok gevuld zou worden (ruim 1800 plaatsen). De pers moest zich ook nog aan een andere balie melden voor een perspas, dus ook daar stonden we nogmaals in een enorme rij.

    Een kwartier later als gepland startte de voorstelling. In de openingsscène zien we de Keizerin-moeder (Gerrie van der Klei) en kleine Anastasia. De zaal reageerde vandaag euforisch op het gebodene, meerdere malen moest de cast even wachten met verder spelen omdat er een langdurig – en zeer verdiend – applaus plaatsvond.

    Tessa Sunniva van Tol zette een prachtige Anya neer en zong loepzuiver. Ze vormt met Milan van Waardenburg (Dmitri) een mooie combinatie en als Ad Knippels (Vlad) het trio compleet maakt om op reis te gaan naar de Keizerin-moeder in Parijs volgt het ene spektakel het andere op.
    *Bij de volgende musicalawards-nominaties mogen ze Ad zeker niet overslaan. Hij is perfect als Vlad met zijn komische verschijning en perfecte zangstem. Een alleskunner die ook de humorvolle scènes met Lily (Ellen Evers) perfect onder de knie heeft, evenals zijn danskunsten. Een genot om naar te kijken.

    Een hoogtepunt is de treinreis naar Parijs. Dankzij de LED schermen is het decor zo overweldigend dat de vaart er echt in zit als je de wegen en bloesems voorbij ziet trekken. Met mooie songs vanuit de trein waarbij er voor iedereen ook een mooie solo in zit is dit (voor mij) één van de hoogtepunten van de voorstelling waarin alles samenkomt: zang, live muziek, decors en verhaal.

    Voordat het trio de trein pakt zien we eerst nog straatbeelden van Leningrad (voorheen Petersburg), waarin René van Kooten (Gleb) voor het eerst kennismaakt met Anya. Zij zullen elkaar naarmate het verhaal vordert nog vaker treffen, want Gleb moet – in navolging van zijn vader – meehelpen aan het uitroeien van de Romanovs. Mocht Anya dus dé Anastasia zijn waar de keizerin-moeder nog steeds naar op zoek is, dan zal Gleb het werk van zijn vader moeten voltooien. En dan zien we de gewetensnood waarin hij gaat verkeren, want als Anya niet in zal willen zien dat zij misschien daadwerkelijk Anastasia is hoeft Gleb niet aan zijn verplichting te voldoen. Tijdens de eerste keer dat de twijfel bij hem toeslaat zien we iedereen tijdens een balletvoorstelling in het theater. Een adembenemend mooi ballet, de zaal was euforisch en er volgde ook hier een enorm en langdurig applaus. Echt genieten.

    De decors wisselen moeiteloos en er wordt optimaal gebruik gemaakt van de 2 draaischijven aan de zijkant en de derde draaischijf achterin het decor. De mogelijkheden die de LED-schermen bieden worden optimaal benut en je komt echt ogen tekort tijdens het bekijken van het tsarenverblijf, het kantoor van Gleb, de treinreis, de vertrekken van de keizerin-moeder, de straten van Leningrad en nog veel meer.

    En dan is er nog de live muziek. Onder leiding van René op den Camp wordt de complete voorstelling live ondersteund en zo hoort het ook, echt genieten. Tijdens het slotapplaus wordt René op den Camp bij elke voorstelling – zeer terecht – ook op het toneel gehaald en tijdens dit première-slotapplaus kwam het complete orkest – inclusief de instrumenten – het toneel op om applaus te ontvangen. Zeer terecht, zeer verdiend.

    Voor je het weet is de voorstelling (van bijna een uur per akte) voorbij en toen volgde er een enorme staande ovatie van de dankbare zaal die vandaag zo genoten had. Er waren bloemen voor de complete cast & crew, het orkest en alle betrokkenen die deze productie zo prachtig in elkaar gezet hadden.

    Foto: Musicaljournaal.nl

    Na afloop was er een perscall op het toneel. Helaas was dit niet zo goed voorbereid waardoor het niet eenvoudig was om mooie foto’s te maken. Dankzij onnodig gedoe duurde het even voordat ‘onze’ fotografe (Karen) op het toneel mocht. Niet iedereen had zijn perspas ontvangen, zoals het hoorde, wat bij de ingang naar het toneel ook een onnodige file opleverde. Eenmaal op het toneel aangekomen zat de complete cast al klaar voor een groepsfoto, maar het was bijna onmogelijk om daar een complete foto van te maken omdat de pers niet ‘doorschoof’ en dus het zicht van anderen blokkeerde. Heel jammer, dit hebben we beter georganiseerd meegemaakt. Wij namen geen interviews af, maar sommige pers was zó onnodig lang van stof dat anderen – waar we altijd graag de video’s en interviews van bekijken – i.v.m. tijdgebrek niet meer aan de beurt kwamen. Zonde, echt een gemiste kans.

    Om 8 uur zou de cast van de première-trap komen. De ruimte onderaan de trap is vrij krap in het CT, dus dat werd ook een chaos toen het publiek wat nog boven was naar beneden wilde om ruimte te maken voor de cast. Onderaan de trap was het zo vol dat bijna niemand er nog door kon. Na veel duwen en trekken (en ergernis van sommigen) was hét moment daar: de cast kwam onder begeleiding van Anastasia-muziek stralend de trap af en de blijdschap was van de gezichten af te lezen. Daarna vervoegden ze zich bij hun familie en kon het eindfeest beginnen. Er waren hapjes, drankjes, optredens op het podium in de hal en iedereen kon nog ruimschoots napraten over deze zeer geslaagde première.

    Video: Slotapplaus en trapmoment

    Bij het betreden van de zaal had iedereen een prachtig programmaboek gekregen, ook bij het verlaten van het CT werden deze nog uitgedeeld aan iedereen die deze nog niet (of niet meer) had. Het boek is echt dik en er staan prachtige foto’s in, gemaakt door Roy Beusker fotografie. Een mooi aandenken aan een prachtige dag en avond.
    Anastasia is echt een prachtig theaterfeest om mee te maken voor jong en oud.
    Het was ook een waar feest om hier bij te mogen zijn. :heart:

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 5 maanden geleden door Marijke.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door Marijke.
    In reactie op: ANASTASIA (2019-2020) #4461
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van JOOSD:

    Fijn verslag, Marijke!!
    Ik mocht naar de tweede tryout, een dag na jou.
    Ik ben de laatste jaren niet meer zo van de ‘grote’ musicals, maar Anastasia maakt echt een uitzondering! Zo enorm genoten van het historische en intrigerende verhaal, de schitterende decors, de sprookjesachtige kostuums, het live orkest (ja, live!) en de práchtige stemmen van Anya en Dimitri. Ik kreeg bij zowel Tessa als Milan écht kippenvel!! En de rest van de cast (met name Ellen en Ad) ook echt echt goed en leuk! En die Gleb, die eigenlijk de verwoestende taak van zijn vader wil volbrengen maar die een klein hartje blijkt te hebben, wat een kanjer van een stem en overtuiging heeft hij! En naast het grootse werk ook fijn veel kleine lieve scenes. Echt een voorstelling waar je vrouwenhart sneller van gaat kloppen….

    + + + + +

    Bericht van KAREN:

    Ook ik ben bij de 2e try-out geweest. Ik ging er vrij blanco in, wist niet precies wat ik moest verwachten en kende alleen het optreden op de Uitmarkt, maar dat beloofde al veel goeds voor de voorstelling.

    En ik heb genoten, wat een prachtige voorstelling. Ik was verrast door de prachtige stemmen van Tessa en Milan, maar ook door de mooie samenzang van het ensemble. Het decor is met de techniek van deze tijd, heel wisselend en vult de scenes zo leuk aan! Je kijkt bv door de ramen vanuit het paleis een mooie tuin in, of je ziet de straten van Parijs, waardoor de scenes nog meer tot leven komen. En uiteraard blijft het zo fijn, om een live orkest te horen spelen bij zo’n grote productie, alleen het kijken naar de dirigent vind ik al leuk

    En alle artikelen hebben het steeds over de ‘meedogenloze’ Gleb, maar ik vind hem helemaal niet zo meedogenloos. Hij denkt dat hij dat moet zijn, ivm de gedachten aan zijn vader, maar eigenlijk is hij het niet. Ondanks zijn verbeten achtervolging, blijkt zijn gevoel toch sterker dan het willen/moeten uitvoeren van zijn opdracht. Mooi.

    Sommige zinnen, woordjes, liedjes of gebaren waren zo verhelderend en mooi neergezet, dat ik er een aantal keer kippenvel van kreeg.

    Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de al eerder geplaatste opmerking: ga dit zien!

    In reactie op: ANASTASIA (2019-2020) #4460
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    VERSLAG Eerste Try Out:

    Na lang wachten was het zo ver, de allereerste Try Out voor publiek van Anastasia, de musical (op 5 sept. 2019). Bij binnenkomst was het een enorme drukte in de foyer van het Circustheater. De zaal was totaal uitverkocht, dus 1850 mensen moesten naar de door hun gereserveerde plaatsen begeleidt worden. Dan nam zoveel tijd in beslag dat de voorstelling bijna een kwartier later begon en dus niet om 20:00 uur.
    We zaten op rij 1 (achter rij 1a) en dat was wel heel erg dichtbij. Het toneel is nogal hoog en van het gesloten doek konden we bijna geen foto maken. Het voordeel is weer dat je volop kan genieten van de gezichtsuitdrukkingen van iedereen (en dat je ze af en toe ziet spetteren bij krachtige stukken, haha).

    Uiteraard zal ik niet spoileren, het is leuker om alles zelf nieuw te beleven, maar dat valt niet mee, want het was allemaal zo indrukwekkend en prachtig dat je de neiging hebt om overal over te vertellen.

    Na een korte intro door Albert Verlinde voor het toneel begon de voorstelling met keizerin-moeder Maria Fjodorovna (Gerrie van der Klei) en een kleine en aandoenlijke Anastasia.

    Omdat er gebruik gemaakt wordt van LED-schermen zijn de decors overweldigend. Er wordt volop gewisseld, achterin is ook een draaischijf en de scenes gaan moeiteloos over van het tsarenverblijf naar bijvoorbeeld de straten van Leningrad.

    Het is een waar spektakel. Er is enorm uitgepakt met kostuums, pruiken, baarden en decoratie. De cast was uiteraard wat nerveus, maar de show verliep nu al vlekkeloos. Bepaalde scenes trekken de voorstelling naar een nog hoger niveau, zoals de balletscène en de scène met de trein. Wat hebben we daar volop van genoten, we kwamen ogen en oren tekort. René komt als Gleb Vaganov ook al vrij snel op en zijn rol is groter dan gehoopt. Perfecte casting, hij past heel goed in het plaatje van de meedogenloze sovjet-officier die enigszins in gewetensnood komt. De ervaring van met name Ad Knippels en René straalt eraf op het toneel. Je zag er niet aan af dat het voor hen ook de eerste keer was voor publiek, ze leken moeiteloos en met perfecte timing door de scenes te gaan, ook met een goeie timing voor de humor die volop in de show verwerkt zit. Vlad (Ad) en Lily (Ellen Evers) zetten een heerlijk koppel neer met perfecte timing en veel hilariteit. Grootmoeder Maria (Gerrie) past ook prima in het plaatje van de bezorgde en daarna enigszins verbitterde grootmoeder. Tessa (Anya/Anastasia) en Milan (Dmitri) zijn al goed op elkaar ingespeeld en spelen ook de sterren van de hemel, Qua stemmen zit het bij alle castleden ook heel goed.

    Het ensemble klinkt ook prachtig en de vele kostuums, de danspartijen met mooie choreo én het live orkest o.l.v. René op den Camp maken het plaatje compleet. Anastasia is echt zo’n musical die je (minstens 1x) gezien móet hebben. Je beleeft een prachtige theateravond.

    Na afloop vertrokken de meeste castleden in de mooie castbus. Na leuke gesprekken en flink wat pluimen uitdelen aan Gerrie van der Klei, choreo-assistente Lysanne v.d. Sijs en uiteraard met René vertrok iedereen huiswaarts, al was het bij de AU weer even ouderwets druk. Daar stond ik 12 jaar geleden voor het laatst met René, maar het leek alsof dat gisteren was. Velen wilden nog even op de foto en een meisje vloog René spontaan om zijn nek: “Ik ken U niet, maar ik vond het zó geweldig!!” Haar vriend stond er gniffelend naast. En René genoot er van, net als wij.

    Het was een prachtige avond, deze musical gaat lovende recensies krijgen en een hoge waardering. Dat kan niet anders.

    Slotapplaus en meer van de eerste Try Out:

    In reactie op: ANASTASIA (2019-2020) #4455
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    1e TRY OUT ANASTASIA 05-09-2019

    Vandaag, op 5 sept. 2019, de allereerste Try Out voor publiek van Anastasia, de musical in het Circustheater in Scheveningen. De generale repetitie van gisteravond verliep erg goed, dus we zijn reuze benieuwd. Verslag volgt, want uiteraard zijn we er bij!

    **Dankzij de Uitmarkt 2019 hebben we al een beetje kunnen voorgenieten van dit prachtige kostuumspektakel:

    In reactie op: ANASTASIA (2019-2020) #4452
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    ANASTASIA STAATSBANKET 14-08-2019


    De Anastasia-bus met de castleden komt aan


    Cast Anastasia. Foto ©Roy Beusker

    Feestelijke start repetities Anastasia
    Staatsbanket met koninklijke allure in het Grand Hotel Amrâth Kurhaus
    De repetities voor de nieuwe Broadway-musical Anastasia zijn gestart. Tijdens een feestelijk staatsbanket in het Grand Hotel Amrâth Kurhaus in Scheveningen werd de voltallige cast voorgesteld aan pers en genodigden. Albert Verlinde, producent en algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland: “Ik ben enorm trots op het feit dat we aankomend theaterseizoen Anastasia gaan brengen in het AFAS Circustheater in Scheveningen, dé musicalstad van Nederland. Onze fantastische cast, crew en orkest zijn met veel enthousiasme en liefde aan het repeteren om vanaf september het publiek mee te nemen op een weergaloze reis. Momenteel wordt er ook in het AFAS Circustheater hard gewerkt om het theater klaar te maken voor Anastasia. Want het wordt adembenemend en groots.”

    Foto ©Musical Journaal

    ANASTASIA
    Weeskind Anya herinnert zich niets van vroeger en heeft geen idee wie ze is. Met een muziekdoosje als enige bagage gaat ze op zoek naar haar verleden. Een avontuur dat voert langs vorstelijke paleizen en door het romantische Parijs van 1920. Hoe kan het dat Anya sprekend lijkt op Anastasia Romanov? Is ze écht de dochter van de vermoorde tsaar Nicolaas? Langzaam ontrafelt Anya haar geschiedenis, om te ontdekken wie ze werkelijk is.

    Anastasia is vanaf 5 september te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen en gaat op zondag 22 september in première. Meer informatie: http://www.anastasia.nl.

    Foto ©Roy Beusker

    In reactie op: Savarin On Stage 18-22 juni 2019 #4418
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    We hebben dit optreden bezocht en wat was het leuk!!
    Heel veel kostuums, heel veel verschillende musicals passeerden de revue en het publiek werd volop betrokken bij diverse nummers. De familie van René was er ook bij en zo kwam het dat ook Senna met alle andere kinderen even mocht optreden op het toneel onder begeleiding van haar papa en Maaike Widdershoven.

    We troffen prachtig weer bij dit buitenoptreden en één van de hoogtepunten was een compilatie van The Phantom met Maaike als Christine Daaé en René als Phantom. Genieten!! Mocht The Phantom ooit nog terugkeren in NL (de wens van velen) dan weten wij wel wie er uitermate geschikt is voor de hoofdrol hierin.

    De opzet leek klein, maar het werd een groots en veelzijdig concert en we waren blij verrast met de optredens. Het ensemble mag ook nog even apart genoemd worden, want ook zij verzorgden veel leuke nummers met zang en dans.

    Een compilatie van deze optredens kun je hieronder bekijken:

    In reactie op: Papageno zomerconcert 21-06-2019 #4416
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    We hebben een héérlijk optreden meegemaakt.
    Uiteraard ging al onze aandacht uit naar het optreden ná de pauze, want daarin zouden we Brigitte en René zien. Het was het wachten waard, we hebben genoten. Goed orkest, leuke sfeer, verrassende keuze qua nummers en een bijzondere locatie. En de combi René/Brigitte is natuurlijk sowieso top.

    Voor een compilatie zie onderstaande video:

    In reactie op: Koffieconcert René & Vajèn 10-02-2019 #4406
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van JOOSD:

    Afgelopen zondagochtend mocht ik ook 1 van de drie koffieconcerten van dit gelegenheidsduo bijwonen. En dat was heel fijn!

    Ik was, zo eerlijk moet ik wel zijn, vooraf niet zo’n fan van de stem van Vajèn. Ik ging vooral voor René. Ze heeft absoluut heel veel talent en heel veel bereik met haar stem, dat zeker. Maar ik vond het niet altijd even prettig in het gehoor liggen. Maar ik moet hier echt op terug komen. Ik was echt aangenaam verrast dit keer. De liedjes die ze had uitgekozen en de manier waarop ze ze bracht..ik vond het mooi! En ik vond ook de duetten van die twee heel mooi. Hun stemmen kleuren mooi bij elkaar. En ook overduidelijk dat ze chemie hebben, wat het geheel nog een extra fijn tintje gaf. Ze zongen samen weer onder andere het prachtige Shallow uit de film A star is born. En echt…als deze film ooit als een musical wordt uitgebracht, dan MOETEN René en Vajèn dat samen doen. Ze lijken op ze en ze zetten (nu al) de juiste sfeer neer!

    Dit was, voor zover ik weet, het laatste koffieconcert waar René aan mee mag doen. Zooooo jammer. Dit moet hij echt vaker doen!! Love It!

    In reactie op: Beste Zangers met René #4404
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    De laatste aflevering van Beste Zangers was er weer één om te smullen. Onze favoriete musicalartiest was zelf de hoofdgast vanavond en werd blij verrast door de overige deelnemers.
    Uiteraard volgden er ook gesprekjes tussendoor en kwam de carrière van René en het recente overlijden van zijn vader ter sprake. Ook werd er gesproken over het feit dat zijn moeder overleed toen René pas 11 jaar oud was en er werd een kort fragment getoond van René toen hij 16 á 17 jaar was. Inclusief zijn lange getoupeerde haar, zo hadden velen hem waarschijnlijk nog nooit gezien…

    Willeke Alberti verraste René met een vertaling (door Belinda Meuldijk) van “Something so real” en René was euforisch over het feit dat hij de band de muziek hoorde spelen die hij zelf geschreven had. Hij koos Willeke dan ook als de winnares van deze aflevering.

    Toen hij zelf een lied mocht zingen verraste hij iedereen door dit te doen met 2 gitaristen uit de Marcel Fisser-band. Met zijn 3-en zongen en speelden zij het prachtige Annie’s song van John Denver. :good:

    Gezien de blije reacties van René plaats ik hier niet alleen zijn eigen bijdrage, maar ook die van de overige deelnemers. Het werd een prachtige afsluiter van een geweldig seizoen Beste Zangers. Het is echt ongelooflijk dat er zo veel moois tevoorschijn kwam na slechts 3 draaidagen op Ibiza.

    Jammer dat het seizoen er al op zit, we hadden hier nog weken langer van willen genieten. René scoorde als een malle met zijn wekelijkse bijdrage, ook qua downloads, er volgden ware twitter-explosies en bergen positieve reacties op de FB Page van Beste Zangers en onze René van Kooten Nieuws-pagina op FB kreeg er binnen een mum van tijd een enorme dosis nieuwe likers bij.

    Heerlijk dat René nu ook via de televisie aan zoveel mensen heeft mogen en kunnen laten zien wat hij allemaal kan. We zijn apetrots en maken een diepe buiging voor hem. Chapeau René!!

    René van Kooten – Annie’s song

    Sharon Doorson – Beggin’

    Brownie Dutch – Brownie Dutch Superstar

    Jeroen van der Boom – Jimmy

    Willeke Alberti – Op reis

    O’G3NE – Working my way back to you

    Ook shownieuws wijdde een kort item aan de uitzending voor René. Ondanks de titel – “René van Kooten kan tranen niet bedwingen na eerbetoon vader” – is er geen traan gevallen… René heeft alleen maar enorm zitten genieten van alles en iedereen en dat had hij zelf dik verdiend gezien zijn eigen prestaties. Dit Shownieuws fragment en de uitzending met René zijn helaas online niet meer te bekijken. De fragmenten van de optredens gelukkig nog wel. Het is een mooie herinnering aan wederom een prachtig seizoen Beste Zangers.

    In reactie op: Beste Zangers met René #4403
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Wat een heerlijke uitzending van Beste Zangers zagen we weer op 23 juli 2016.
    Brownie Dutch was de hoofdgast en René koos in deze aflevering voor Thinking out loud van Ed Sheeran.
    Sowieso een prachtige ballad, maar vanavond extra mooi.

    Willeke Alberti won in de ogen van Brownie Dutch de aflevering, maar op Twitter dacht men daar heel anders over.
    De grootste voorkeur ging uit naar René. We konden ons daar alleen maar bij aansluiten.

    Nagenieten van Thinking out loud:

    De gehele uitzending is (nogmaals) te bekijken via:
    http://www.avrotros.nl/bestezangers/item/AT_2054720/beste-zangers/

    Helaas nog maar 1 aflevering te gaan… :(
    Aan René volgende week zaterdag de eer om als hoofdgast deze heerlijke Beste Zangers-reeks af te sluiten.

    In reactie op: Beste Zangers met René #4402
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Afgelopen zondag konden we genieten van René de Rocker. Wát een feestje!
    Jeroen van der Boom was de hoofdgast en René zong zijn lied “Kom maar Op” voor hem.

    Leuk detail was dat Jeroen opbiechtte dat er 2 zinnen (stiekem) op band stonden omdat hij deze steeds niet live haalde, maar toen René aan de beurt was en dit gedeelte van het liedje eraan kwam zong René het wel en met volle overgave. Wat een klasse-optreden en wat hing er weer een fijne sfeer bij het programma waarin de deelnemers elkaar zoveel gunnen.
    De gehele uitzending is (alsnog) te bekijken via:
    http://www.avrotros.nl/bestezangers/item/AT_2054719/beste-zangers-16-juli-2016/

    René voor Jeroen met “Kom maar Op”:

    En wat waren we weer enorm trots op zijn prestatie. :good:

    Helaas nog maar 2 shows te gaan…
    Volgende week is Brownie Dutch de hoofdgast.
    Aan René de eer om, als laatste een week later, deze fijne programmareeks af te sluiten.

    In reactie op: Beste Zangers met René #4401
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    En wat werd het weer een fijne uitzending!

    René zong “de glimlach van een kind” voor Willeke.

    De overige optredens zijn te zien via onderstaande link:
    http://www.avrotros.nl/bestezangers/optredens/

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 228)